18 Ağustos 2017 Cuma

Güzeller güzeli Prag

Sen nasıl güzel, nasıl fotojenik bir şehirsin Prag! Tamam kabul etmek gerekir ki tüm avrupa şehirleri bir noktada birbirine benziyor fakaaat Prag beni gündüzüyle gecesiyle, kaldırımlarıyla havasıyla her şeyiyle çok etkiledi.



















Kafka'nın şehrini görmek çok uzun zamandır hayalini kurduğum bir deneyimdi. Üniversite yıllarımdan beri; Prag'ı gördükten sonra içten içe Kafka'nın ruh halini daha iyi anlayacağımı, şehrin onun üzerindeki etkisini ve eserlerini oluştururken aldığı ilham kaynaklarını net bir şekilde göreceğimi düşünürdüm. Ve işte nihayet hayali kurduğum gün geldi çattı! Şehrin kaldırımlarında dolaşırken ve puslu havasını koklarken kendimi Kafka'nın yerine koymaya çalışıyorum. Kafka'nın eserlerindeki karamsarlık hali şu an o kadar normal geliyor ki...



K for KAFKA! 

Kafka Müzesi'nden sonra soluğu John Lennon duvarında alıyoruz. Hemen sonra kendimi, duvarın önünde müzik yapan çiçek çocukların videosunu çekerken buluyorum. O kadar tatlı ve sıcaklar ki! Fakat ne yazık ki çekmiş olduğum video silinip, uzay boşluğunda bir yerlerde süzülüyor. Şu an elimde o videonun olmasını çok isterdim ama olsun n'apalım. Hem... Video silinmiş olsa da kalbimin derinliklerinde sıcacık yaşamaya devam edecek. Öyleyse tam bu esnada fonda "Imagine all the people living life in peace" çalıyor gibi düşünelim. 


Prag seni çok ama çok sevdim. Her kaldırımın, her sokağın ayrı bir instagram cenneti sanki. Gördüğüm en fotojenik ve yaşayan, canlı şehirlerden birisin. En yakın zamanda görüşmek üzere diyelim mi o zaman? 

1 yorum: